New York - Dag 2

Käkade Frukost vid 07:15 utomhus vilket var svalt och skönt! Utbudet var större än jag trodde men saknade änna pålägg på mackan som inte var sylt? Så det fick bli en äggröre macka istället haha, så gott! Bussen mot The big Apple gick 08 och en guide hoppade på bussen för att visa os Manhattan on The road och till fots.

Första stoppet blev central park där ett lopp för hjärncancer hölls, mycket människor med andra ord men häftigt att få se. Gick genom parken som var så mysig, såg en sjö och ett par statyer!

Guiden pratade även väldigt mycket om hur folk bor här och vilka som bor vart. Upper Manhattan och Downtown. Åkte vidare till Rockefeller Center där vi gick runt lite och sen gick vi till Times' square där vi kollade runt en stund och även gick upp på en trappa så man såg ut över hela gatan som kryllade av människor. Gick även förbi en massa musikaler, Bla Les Miserables som jag självklart var tvungen att fota då jag såg den i London när Nick Jonas spelade huvudrollen!

Åkte till Grand central station som var mycket mindre än jag förväntat mig, där vi åt på shake Shack aka food heaven! Seriöst godaste burgaren någonsin. Gick genom ett food market som hade en massa gott innan vi åkte vidare mot Greenwich och kollade gick igenom ett område där många stundenter bor. gick sen vidare för att kolla på FRIENDS och sex and The city husen samt lämnade Manhattan och åkte ut till Brooklyn för att se skylinen vilket var såååå häftigt.

Där tog vi den traditionella Explorius gruppbilden och fotade en helt del innan vi tog bussen tillbaka till Manhattan för att kolla in Little Italy och Chinatown som var himla skumma... Eller ja, inte Little Italy men chinatown.. Det fanns såååå mycket konstiga saker i affärerna, bl.a. Torkade fiskar och bebis sköldpaddor, och vi ska inte ens prata om hur äckligt det luktade haha.

Åkte vidare mot downtown Manhattan där bank distriktet är och även hamnen är, förbi Wall Street och allra längst ut. Skyskrapor överallt, så jäkla häftigt. Hoppade av bussen och gick ut till kanten av ön för att fota frihetsgudinnan och havet.

tillbaka på bussen och vidare mot World Trade Center memorial som var himla fint och så sjukt stort. Helt galet hur många som Miste livet där och att hälften av kropparna aldrig hittades.

16:30 åkte vi vidare mot Chelsea market där vi blev släppta en stund, köpte med mig en stor låda jordgubbar till hotellet för en tjuga, som hittat! Supergoda dessutom.

Bussen tillbaka till hotellet gick 17:15 och middag åt vi en timme senare än det, gott med lite mat på de. Förberedelsemötet "adapting to america" var vid 19:15 vilket inte var så mycket ny information, höll mest på att somna då jag var så himla trött! Badade i poolen efter det och resten av kvällen spenderades på rummet, trött som jag vet inte vad. Klockan är 00:30 just nu och både Matilda och Sanna (mina room mates) sover så det är dags för mig att släcka också då en lång dag väntar imorgon, nighty!