Alanya dag 3

Tisdag 8/10

Dags för inlägg tre då! Denna dagen var inte så olik de andra, den började både bra och dåligt. Dagens tummen upp var att vi fick tillbaka våra bodyboards som försvann på flygplatsen och så åkte jag och mamma in till en marknad och spenderade en timme där. Dagens buhu var hotellets pool som var en stor besvikelse då den bara var 18 grader... SVINKALLT med tanke på att det var minst 25 grader i havet... Så vi åkte bara ett par gånger vi vattenrutchkanorna och solade lite innan vi tog taxin till stranden.

Ironin i hela resan är ju ändå att vi valde detta hotellet pga att vi skulle få vattenrutschkanor (mest för min bror) och så är det så kallt så man inte ens vill bada... Vi hade lixom kunnat välja ett hotell som låg vid stranden istället så vi hade sluppit gå så långt hela tiden men nejnej... Okej, slut på de negativa. Havet var lika underbart som de tidigare dagarna och nu hade vi äntligen våra bodyboards med oss! Solade, snorklade, köpte picknickmat och allt sånt där fram tills vi trodde att klockan var halv fem och vi hade tänkt ta hotellbussen tillbaka hem igen (i själva verket var klockan 5 eftersom Mammas batteri på klockan börjat ge med sig, så den hade vi missat och fick ta taxin tillbaka) Gjorde oss iordning när vi kom hem, spanade in våra brännor och gick sen ner till hamnen för att äta på en av restaurangerna där.

Hotellet ifrån gatan

le food

Gick längs kajen och kollade på alla enorma utflyksskepp och sen gick vi mot huvudgatan där vi stannade en stund på ett café/glassbar. De hade även gratis wifi så jag var ju glad.. Haha! Gick hem sen och satt en stund på balkongen innan vi däckade. Snacka om att man blir trött av att vara ute i solen! (Och dessutom dricka för lite)

Jonas med en himla go milkshake
Tog massa bilder och filmade vid poolen och stranden + under vattnet med min gamla iPhone men harinte laddat in bilderna på datorn än så stay tuned (: