Alanya dag 1

Söndag 6/10

Här kommer första inlägget av Turkiet resan!
Första dagen var ju egentligen Lördagen eftersom det var den dagen vi åkte men planet lyfte såpass sent så vi var på hotellet vid ett och la oss direkt! Resan dit gick väl prima tills vi kom fram till flygplatsen och våra bodyboards var försvunna.. så i en halvtimme fick mamma springa runt och försöka få tag på nån som kunde fixa det och tillslut hade hon fyllt i papper osv så de kunde skicka dem till hotellet eller hem till sverige om de blev upphittade. Och sen väl framme på hotellet får vi inte upp ena väskan då låset var nytt.. allt gick bara utför haha! Men det fixande vi dagen efter som tur va.

Alanya by night

Snacka om att första natten var sjukt jobbig... Vaknade lite väl många gånger av antingen böneutropen, att jag drömde nåt konstigt, att mamma vaknade eller att det helt enkelt var iskallt i rummet! Ett par dagar innan vi kom till Alanya hade det vart världens oväder vilket resulterade 13 grader på natten..  som tur var steg de med 10 grader allt eftersom veckan paserade!
Vårt rum låg på nionde våningen och utsikten var inte direkt dålig om man säger så!

Utsikten
Gick ner till frukostbuffen runt nio och det var faktiskt lite av en besvikelse... Fattigt utbud om man säger så.. Efter frukosten bestämde vi oss för att gå bort till en marknad som mamma joggade förbi på morgonen, köpte jordgubbar, vattenmelon, nektariner och vindruvor för en galet billig peng!

Vid 11 tog vi hotellbussen ner till Cleopatra Beach där vi var fram tills de att bussen gick hem igen vid halv 5. Det som sög var att det faktiskt blåste rätt mycket så vi gick allra längst bort till berget och la oss. Hoppade i plurret direkt och gaah va gött det var! Tror det var runt 27 grader eller nåt! Snorklade runt ett par timmar, plockade snäckor nere på botten och bodysurfade i vågorna. Tog ett fikabreak mitt uppe i allt snorklande och åt en massa färsk frukt, lovely!

Återvände till havet efter det och lite senare åt vi på en liten restaurang som låg alldeles där vid stranden. Tog en dusch och fixade oss när vi kom hem och sen gick vi ner till centrum. Kollade runt lite i några affärer och sen väntade jag på när mamma och Jonas klippte sig. Gick runt en stund till efter det, käkade lite och sen drog vi hem för Jonas hade glömt sin tröja och det var rätt kyligt ute. Satt hemma en stund på balkongen och blickade ut över ett mörkt men levande Alanya en stund innan vi begav oss ut en sväng till, köpte lite småsaker och sen gick vi hem och la oss!