Ben & Jerry's

Hejhej!
Som jag skrev igår så satt jag nästan hela dagen med matteboken och kom knappt någon vart.. när jag endast hade ett par tal kvar och började andas ut för första gången på ett par timmar så kollar jag min planering, går igenom sidorna och ser att jag har två sidor fyllda med tal kvar att göra.. fyfan vilken jobbig känsa asså.. men nu har jag bara en sida kvar iaf som jag tänkte göra efter att jag har ätit middag hos farmor..
Mamma kom hem med tre stycken Ben&Jerry's igår, så tröståt de en stund när jag insåg hur lite framgång jag gjort med pluggandet haha. Har varken ätit Baked Alaska eller Nordic Water Peace innan men dom var så himla goda! Baked Alaska var dock mest vanlig vaniljglass men de vita choklad isbjörnarna gjorde mycket!
Känner att min blogg handlar mest om matte, glass och regn just nu men bor man ute på en öde (rätt så iaf) ö så finns det inte direkt mycket att göra.. Har inte riktigt tid med annat ändå för jag kan inte påstå att jag kommit någon vart med high school ansökningen heller... eheh, måste få det gjort snart känner jag!

When it rains...

Hellu!
Vaknade till och från av konstiga mardrömmar imorse (pga PLL - är så lättskrämd haha) så jag var vaken redan vid åtta... lite väl tidigt I know men skönt då jag hade en del skolsaker att ta igen.
Det var ungefär två timmar sen nu som jag la ner pennan då jag fick nog av matten haha, fattade ingenting..
Har alltså endast räknat 2 sidor sen imorse, kan någon snälla förklara vart tiden tog vägen? Okej jag började inte direkt imorse men är det verkligen meningen att det ska ta så lång tid? eller är det jag som är allmänt korkad?
Sen jag la ner har jag hunnit se ännu ett avsnitt av Pretty Little Liars, äta lite, lyssna på musik och bara njuta av mysvädret på utsidan från insidan..
Funderar på om jag ska försöka ta tag i den sista sidan i matteboken så jag slipper tänka mer på det, hur mycket det än tar emot.. så får det nog bli så.. haha!
väldigt intressant inlägg I know haha.

min awesomeiga lavalampa som står på mitt skrivbord, i brist på dasgsljus och bilder alltså..

Alanya dag 5

Torsdag 10/10

Femte dagen då! Äntligen började frukosten likna något, för nu hade dom iaf äggröra! Tog den tidig bussen till stranden för första gången den dagen och var där fram tills sista bussen gick hem, alltså vid fem. Denna dagen var den varmaste hittills och det blev lite för mycket för min del. Brände mig lite och somnade sen på stranden i en halvtimme, drack även för lite men det ordnade sig. Snorklade och så som vanligt och det var hur härligt som helst i vattnet.

träffade på denna lilla krabaten påväg till stranden c:

kände för at fota nån annas bikini... hahahah

Gick och handlade lite påfyllning till kylskåpet när vi kom hem och sen satt vi på balkongen en stund och åt lite snacks mesans solen gick ner. Sen gick vi ner till hamnen och åt, tog en tonfisksallad till förrätt och sen grillad kyckling. Snacka om att jag var mätt då! Strosade runt lite bland basarerna och köpte lite småsaker och sen gick vi längs huvudgatan, köpte ett par fotbollsskor till bror min och sen gick vi hemmåt. Avslutade kvällen på balkongen i 21 grader! Snacka om skillnad när det var 13 grader ungefär samma tid första kvällen!

The lucky one

Vaknade himla tidigt imorse av att Trixie hoppade upp i min säg och ville mysa.
Regnet bara smattrade mot fönsterrutan och det var sådär överdrivet mysigt faktist.
Åt frukost med mamma efter det och sen kollade jag på en av Bring it on filmerna samtidigt som jag bärjade på ett nytt porträtt! Har inte gjort något sen i April och jag vet inte ens om jag har lagt upp bilder på det... får ta och kika i arkivet sen, laddar upp det senare annars! Den bilden jag har valt att måla av är dock inte i världens bästa kvalitét och skuggorna är lite svåra att de men det ska nog gå! Håret lär nog bli en utmaning haha but you'll see when I'm finished ;)
Fick äntligen tag på en till Nicholas Sparks bok i skolans bibliotek igår (dom är alltid utlånade annars) så ska nog börja läsa lite på den sen. Vi ska egentligen läsa en svensk bok eftersom det tillhör svenskalektionen men efter att ha läst ett fåtal böcker på engelska så väljer jag helst att inte läsa på svenska..haha!

Halloween

Hello!
Har vert lite off i veckan men det var vart mycket nu det senaste och det är så skööönt att vi äntligen har lov!
Har inget inplanerat den kommande veckan men ska in till Göteborg någon dag eftersom 1D world öppnar imorn!
Sen ska jag och Tesen även försöka ses någon dag och så är det en del plugg som behöver göras, ska försöka få gjort allt jag har över på en dag så jag slipper tänka mer på det sen tänkte jag.
Under de senaste veckorna har vi förberett lite för skolans tradition sista skoldagen innan lovet som var idag. Jag, Julia, Linda, Gabi och Maria har nämligen gjort och målat masker i bilden som vi hade på oss idag!
Blev himla nöjd med min faktiskt och matchade med mina galaxy leggings! Var med andra ord inte utklädd till något speciellt.

jag, Julia och Maria ^^
ser ni hur brun jag är eller?! haha

Tesen utklädd till gangstaaa

Efter lunchen smet vi in på ettornas estetiska komunikation lektion där danstvåorna uppträdde och lite så. Avslutade med danceparty som höll på i nästan en timme, hur jäkla kul som helst verkligen! Efter de var det prisutdelning för bästa kostym och den tog Pelle hem som klädde ut sig till min gamla historialärare Martin, så jäkla skön hahaah! Men de fem hästarna och bananen i pyjamas vann även! Hängde med Tesen och hennes classmates en stund efter det innan jag åkte hem med pappa. En så himla bra dag alltså!
Älskar verkligen att de flesta på min skola (Estetjävlar ofc) verkligen går in för detta!

Hahaha grymmaste utklädnaden asså! Vi visste vilka det var men inte vem som var vem och dagens roligaste måste ha vart när jag såg dom gå på andra sidan vägen av skolan ifrån masalen ahahah!

Tesen och Axel, i min mask

Story of my life

behöver jag säga mer än att denna låten är helt perfekt? så himla mysig, jag orkar inte, trodde inte dom kunde bli bättre men jag hade väldigt fel..♥

Alanya dag 4

Onsdag 9/10

Dag fyra började med en lite trevligare frukost och en tur till mataffären för att köpa vindruvor och lite sånt!
Tog taxi ner till den lugna stranden där vi dock bara spenderade runt en halvtimme eftersom den var så himla tråkig... Tog bussen till Kleopatra istället och spenderade resten av dagen där. Detta var väl dagen där jag började längta hem eftersom jag hade både fått fruktansvärda soleksem på fötterna (som blev ännu värre framåt kvällen) och bränt mig i solen. Men man märkte att dagarna blev allt varmare iaf vilket var ett plus.

Träffade en katt på vägen som gärna ville bli fotad, sååå himla fin!

Och även en påfågel...

Satt på balkongen och åt i solnedgången innan vi begav oss ner mot stan och hamnen. Fick med mig en skjorta med luva och ett par solglasögon hem som jag kan visa lite senare. Gick runt och bara chillade innan vi satte oss på Starbucks där jag avnjöt en himla go strawberries and cream frappucino (standard) som jag köpte av en Jobbigt söt kille... Uhu hade gärna packat ner honom i resväskan... haha!
Avslutade kvällen med balkonghäng innan det var dags för sängen igen (typ halv 10, solen tar ju för katten kol på en)

Har även bilder och videos på min lilla kamera dom jag dock inte laddat in än så kanske slänger in lite bilder i de gamla inläggen nån dag :)

Cake!

Hello!
Min lillebror fyller 12 år imorgon men vi firade honom lite idag eftersom jag inte kommer hem efter skolan imorgon (har ju min eftermiddagskurs i matte och sover i UA) Kalasade på tårta och lite sånt. Dock hann vi inte göra egen tårta vilket var lite tråkigt då det slår alllltttt, kind of. Kommer fira honom även på lördag men andra halvan av släkten med hummer och ännu mer tårta. Kommer bli toppen! Får även träffa Marielle igen vilket är superkul, får passa på nu fram till Januari när hon drar till Australien utan mig.. buhu.. haha!
Men nu ska jag sova för imorgon är det en ny dag, gonatt!

Take me back to the time when they were inseparable

And here it is! Jonas Brothers - It's About time vinylen som kom påposten förra veckan!
Detta var det första albumet dom släppte 2006 men det sålde inte så bra som de hoppades så endast 60000 exemplar tillverkades och de varken tillverkas eller säljs längre. Men nu tyckte dom att det var dags att ge tillbaka till fansen så alla medlemmar i Team Jonas fick hem en sånhär vacker gåva. Dock hade dom problem med tillverkaren eller nåt så jag skulle egentligen fått den i januari/februari men äntligen är den här och jag är sååå glad! It's about time att den kom lixom, see what I did there? ;)

döör Nick är bara 15 på denna bilden.. plutt! men hans röst är seriöst änglalik.

It's about time

Har försökt plugga och få en del viktiga saker avklarade under hela dagen och jag har kommit en bit på vägen så det känns bra! Imorn kör sista skolveckan igång innan lovet också, ser verkligen fram imot looov!
Insåg även förut att den 7 minuters videon ifrån Justins konsert i våras när han flyger in på scenen för öppningsnumret inte fanns på min andra dator när jag raderade den på macen (för att jag behövde minne då den höll på att krascha) förstår ni hur sur jag är nu eller? tur att det inte va en 1D video för nu är jag iaf lite lugn.. haha.

Fick detta paketet för snart en vecka sen, har väntat på det sen 21 december förra året, tror inte ni kan lsta ut vad det är men visar imorgon ;)

Alanya dag 3

Tisdag 8/10

Dags för inlägg tre då! Denna dagen var inte så olik de andra, den började både bra och dåligt. Dagens tummen upp var att vi fick tillbaka våra bodyboards som försvann på flygplatsen och så åkte jag och mamma in till en marknad och spenderade en timme där. Dagens buhu var hotellets pool som var en stor besvikelse då den bara var 18 grader... SVINKALLT med tanke på att det var minst 25 grader i havet... Så vi åkte bara ett par gånger vi vattenrutchkanorna och solade lite innan vi tog taxin till stranden.

Ironin i hela resan är ju ändå att vi valde detta hotellet pga att vi skulle få vattenrutschkanor (mest för min bror) och så är det så kallt så man inte ens vill bada... Vi hade lixom kunnat välja ett hotell som låg vid stranden istället så vi hade sluppit gå så långt hela tiden men nejnej... Okej, slut på de negativa. Havet var lika underbart som de tidigare dagarna och nu hade vi äntligen våra bodyboards med oss! Solade, snorklade, köpte picknickmat och allt sånt där fram tills vi trodde att klockan var halv fem och vi hade tänkt ta hotellbussen tillbaka hem igen (i själva verket var klockan 5 eftersom Mammas batteri på klockan börjat ge med sig, så den hade vi missat och fick ta taxin tillbaka) Gjorde oss iordning när vi kom hem, spanade in våra brännor och gick sen ner till hamnen för att äta på en av restaurangerna där.

Hotellet ifrån gatan

le food

Gick längs kajen och kollade på alla enorma utflyksskepp och sen gick vi mot huvudgatan där vi stannade en stund på ett café/glassbar. De hade även gratis wifi så jag var ju glad.. Haha! Gick hem sen och satt en stund på balkongen innan vi däckade. Snacka om att man blir trött av att vara ute i solen! (Och dessutom dricka för lite)

Jonas med en himla go milkshake
Tog massa bilder och filmade vid poolen och stranden + under vattnet med min gamla iPhone men harinte laddat in bilderna på datorn än så stay tuned (:

Bokeh

Tog dessa bilder i torsdags kväll, älskar verkligen att fota i bokeh.

High School Musical

Hellu!
Följde med Tesen hem efter skolan förut och då gjorde vi sushi, riktigt gott!
Tog en låååång prommenad efter det och nu sitter vi och myser framför första HSM filmen med en massa godsaker!
Det kommer bli en himla mysig kväll och imorn åker jag hem, slänger in nästa Turkiet inlägg då. bye

Alanya dag 2

Måndag 6/10

Dag två började med ändrade planer för dagen och frukostbuffé. Efter det tog vi taxin till en marknad där vi gick runt en stund, köpte ett och annat och sen tog vi en buss tillbaka till hotellet för att packa våra saker som vi skulle ha med till stranden. Värmen hade börjar återhämta sig ifrån kallfronten som hade vart tidigare i veckan men det blåste tyvärr en del. Kom väl till stranden runt halv tolv och var där till hotellets buss gick tillbaka vid halv fem tiden.

Solade, snorklade, åt frukt och glass och allt annat som man brukar göra när man är på en strand. Åt lite när vi kom hem, gjorde oss iordning och så innan vi gick ner till hamnen. Gick genom en park där ovanligt många katter befann sig (ni som känner mig förstår nog hur jobbigt det var för mig att inte gå fram och gosa med alla katter... Buhuhu) sen visade det sig att det var värsta katt-dagiset en bit in... Awks.

Hur gulligt som helst verkligen! Sen hittade vi en restaurang som hade riktigt god mat för en sjukt billig peng! De gillar vi! Gjorde sen som kvällen innan, gick en sväng på stan och sen hem då Jonas var trött. Satt på balkongen och lägste nån skvallertidning innan vi la oss.

Vinrött

Tycker att jag lyckades matcha färgerna på mitt klädval ganska bra imorse faktiskt, vinröda Vans, vinröd halsduk och vinröd skjorta. Tycker verkligen om att använda den färgen på hösten då den är så himla varm och mysig°
Har förövrigt inte gjort så mycket de senaste dagarna då det är å mycket läxor och sånt som tar upp all tid. Hade även brandövning i skolan idag, rörigt om jag får beskriva det med ett ord.. haha!

Skjorta - Turkiet / Jeans - DRDenim / Linne - Turkiet / Skor - Vans / Halsduk - Indiska

Alanya dag 1

Söndag 6/10

Här kommer första inlägget av Turkiet resan!
Första dagen var ju egentligen Lördagen eftersom det var den dagen vi åkte men planet lyfte såpass sent så vi var på hotellet vid ett och la oss direkt! Resan dit gick väl prima tills vi kom fram till flygplatsen och våra bodyboards var försvunna.. så i en halvtimme fick mamma springa runt och försöka få tag på nån som kunde fixa det och tillslut hade hon fyllt i papper osv så de kunde skicka dem till hotellet eller hem till sverige om de blev upphittade. Och sen väl framme på hotellet får vi inte upp ena väskan då låset var nytt.. allt gick bara utför haha! Men det fixande vi dagen efter som tur va.

Alanya by night

Snacka om att första natten var sjukt jobbig... Vaknade lite väl många gånger av antingen böneutropen, att jag drömde nåt konstigt, att mamma vaknade eller att det helt enkelt var iskallt i rummet! Ett par dagar innan vi kom till Alanya hade det vart världens oväder vilket resulterade 13 grader på natten..  som tur var steg de med 10 grader allt eftersom veckan paserade!
Vårt rum låg på nionde våningen och utsikten var inte direkt dålig om man säger så!

Utsikten
Gick ner till frukostbuffen runt nio och det var faktiskt lite av en besvikelse... Fattigt utbud om man säger så.. Efter frukosten bestämde vi oss för att gå bort till en marknad som mamma joggade förbi på morgonen, köpte jordgubbar, vattenmelon, nektariner och vindruvor för en galet billig peng!

Vid 11 tog vi hotellbussen ner till Cleopatra Beach där vi var fram tills de att bussen gick hem igen vid halv 5. Det som sög var att det faktiskt blåste rätt mycket så vi gick allra längst bort till berget och la oss. Hoppade i plurret direkt och gaah va gött det var! Tror det var runt 27 grader eller nåt! Snorklade runt ett par timmar, plockade snäckor nere på botten och bodysurfade i vågorna. Tog ett fikabreak mitt uppe i allt snorklande och åt en massa färsk frukt, lovely!

Återvände till havet efter det och lite senare åt vi på en liten restaurang som låg alldeles där vid stranden. Tog en dusch och fixade oss när vi kom hem och sen gick vi ner till centrum. Kollade runt lite i några affärer och sen väntade jag på när mamma och Jonas klippte sig. Gick runt en stund till efter det, käkade lite och sen drog vi hem för Jonas hade glömt sin tröja och det var rätt kyligt ute. Satt hemma en stund på balkongen och blickade ut över ett mörkt men levande Alanya en stund innan vi begav oss ut en sväng till, köpte lite småsaker och sen gick vi hem och la oss!

Borta bra men hemma bäst!

Hallå Sverige!
Kom hem 03:15 inatt svensk tid, alltså 04:15 min tid... ändå vaknade jag vid åtta och var förvånansvärt pigg men lyckades iaf somna om ett par timmar!
Åkte ifrån hptellet strax efter fem på eftermiddagen och resan till flygplatsen tog nästan tre timmar! Men det var ingen fara då jag hade bra musik i öronen och bussen var bekväm. Flygresan var dock en helt annan sak... Hur sover man bekvämt på ett flygplan? eller hur sitter man ens bekvämt om man inte reser i första klass? Var i luften i ungefär tre och en halv jobbiga timmar. Maten var dock god iaf och inga ungar skrek men jisses så skönt att få komma hem till sin egen säng som inte är hård som sten.. hehe.

Hade egentligen tänkt att plugga matte hela dagen idag då jag har lite jobbigt mycket att ta igen.. men jag hade helt enkelt ingen lust utan packade upp imorse och sen har jag suttit i soffan med min lilla Trixie (som har blivit riktigt tjock sen jag lämnade henne för en vecka sen.. whutwhut) och kollat på filmen Systrar i Jeans samtidigt som jag försökt komma tillbaka till verkligheten lite.. och jag har nog aldirg vart så förvirrad efter att ha vart utan internet för tydligen har Jonas Brothers ställt in sin turné och det ryktas om att dom splittras... förstår ni vilken ångest jag har eller? ne, tänkte väl det. Men men, inget jag kommer skriva om här ändå för ingen skulle ändå förstå, thank god för twitter säger jag bara.

Okej, end of deppdelen. Har förberett inlägg för varje dag som gick i Turkiet så ska försöka lägga upp dem i veckan! Ska bara välja ut och redigera bilderna :)
Sen så har det ju blivit höst på riktigt här hemma?! Minns inte att alla träd var såhär fina för en vecka sen, hur mysigt som helst verkligen!
Har så mycket att berätta men känner att detta börjar bli lite långt, så avslutar här!

vaknade brevid min gose imorse ♥

youmeatsix

Hellu!
Nu ätr klockan mycket och vi åker hemifrån halv 2 (NU MED ANDRA ORD OJ), tänkte bara kika in och säga hejdå!
Kommer antagligen inte att uppdatera under veckan då vi inte har något inteernet (vilket är himla skönt så man kan komma bort lite ifrån verkligeheten) Men tänkte slänga upp ett par bilder på min nya You Me At Six baseball tröja, ÄLSKAR DEN ♥

Packin' my bags

Hellu!
Äntligen fredag säger jag bara!
Har hållt på att packa sen jag kom hem vid tre och snart blir det taco mys hemma hos pappa med lillebror min.
Ska tömma min kamera och sånt ikväll hade jag tänkt, sen är jag ready to leave for Turkey!
Idag på webbutvecklingen gjorde vi vårt första individuella arbete, vi skulle göra en HTML sida där vi presenterade oss själva med en bild, text och en länk vilet var rätt kul, inte helt lätt men det prima och jag blev himla nöjd! Har inte så mycket emr att säga just nu men uppdaterar mer imorn innan jag åker! ciao

Thursday

Gokväll!
Det senaste dygnet har jag vart igång på max och knappt hunnit andas, satt och pluggade till 11 igår.. inget jag föredrar att göra om man säger så haha! Dock har jag runt 5 sidor i matten som jag måste ha klara tills onsdag näst-nästa vecka då jag är ledig den kommande veckan.... och det svider en del kan jag säga då varje sida kan ta upp till en timme att göra... buhu.
Men jag ska inte klaga för imorn är det sista dagen i skolan för miiig och jag har bara två små lektioner, woho!
Fick iaf ett himla roligt mejl häromdagen... wanna know what...?
JAG HAR BLIVIT PRELIMINÄRT ANTAGEN TILL EXPLORIUS HIGHSCHOOL PROGRAM 2014/2015!!!
Och idag kom ett brev på posten med ett par frågor att fylla i samt ett par underskrifter som skulle skrivas och sen skickas tillbaka det till Explorius. Sen är det bara att vänta och hoppas på att usa godkänner mig också, spännande, spännande! Så min resa börjar väl här kan man säga, för varför skulle en fin flicka som jag bli nekad? haha ;)
Men nu ska jag sova för imorn blir det upp tidigt igen, gonatt!

Galaxy

Redan första Oktober idag! kan ni fatta eller? 10 månader sen nyår, har tiden verkligen gått så fort? Tydligen har det det men jag klagar inte för nu jag kan räkna dagarna tills jag lämnar sverige på bara en hand! wohoo.
Ska ta och försöka plugga lite av det som är kvar på dagen. Hade mina galaxy leggings idag, holy moly va kallt det var säger jag bara... är inte så himla taggad på vinter och minusgrader kan jag säga, även om det är mysigt och jag snart fyller år! haha ^^

meow

You Me At Six

Tror jag har en liten ymas period just nu.. eller vad säger ni? haha. Gillar att Hannah Montana låten ligger trea när jag knappt lyssnar på den.. ehe? Har lektion just nu och är sådär jobbigt okoncentrerad och helt tom så man inte kan tänka eller nåt, mest beror det väl på att min lärare alltid ska vara så oklar med hur uppgifterna är upplagda osv... uhu vad jobbigt. Har massa saker som måste göras klart denna veckan vilket suger lite när man knappt kommer någon vart.. ne får fortsätta jobba nu, adios.